In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player
___---~^^^^---___---^^^
PRZEDŁUŻAMY REKRUTACJĘ

Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola
na rok szkolny 2024/25
będą wydawane do 17 maja 2024 r.

Lista dzieci przyjętych będzie aktualizowana na bieżąco.

Serdecznie zapraszamy!

zamknij okno

Jak wychowujemy

Przedszkole nasze jest placówką katolicką, stąd rodzice, wyrażają zgodę na wychowanie go w duchu zasad chrześcijańskich, których źródłem jest uznanie "normy personalistycznej" i praktykowanie miłości bliźniego. Wychowanie zgodnie z wartościami chrześcijańskimi otwiera potencjalność dziecka w kierunku miłości, prawdy, sprawiedliwości i radości chrześcijańskiej. Powyższy cel realizowany jest głównie w oparciu o systematycznie prowadzone katechezy, wspólną codzienną modlitwę oraz chrześcijańskie świadectwo wiary wychowawcy. Koncepcja pracy wg M. Montessori stwarza również warunki do wychowania w duchu wartości chrześcijańskich. Dzieci podczas specyficznych katechez, opracowanych w myśl metody M. Montessori mają możliwość: uczenia się przez działanie, poznawania przez dotyk, wyciszenia, spokoju, modlitwy oraz podejmowania takich czynności, które pozwolą na zdobycie konkretnej wiedzy w zakresie wychowania religijnego. Dającymi zauważyć się wówczas skutkami są: otwartość na innych, współdziałanie, wewnętrzne wyciszenie, umiejętność modlitwy, umiejętność rozwiązywania sytuacji problemowych, pomoc innym, samodzielność i radość.

Bardzo ważną rolę w wychowaniu religijnym pełni znajdujący się w każdej sali kącik religijny, którego wystrój uzależniony jest od przeżywanego okresu liturgicznego. Specyfiką naszego przedszkola jest także przestrzeganie w piątki i Środę Popielcową wskazanych przez Kościół postów.

Istotne znaczenie w kształtowaniu postaw religijnych ma uczestnictwo rodziców i dzieci z naszego przedszkola w comiesięcznej Mszy Świętej z aktywnym ich udziałem.

W ciągu roku liturgicznego przeżywamy także wspólnie liturgię Środy Popielcowej, nabożeństwo drogi krzyżowej, poświęcenie pokarmów w Wielką Sobotę oraz centralną uroczystość naszego przedszkola związaną ze Świętami Bożego Narodzenia: "Jasełka" i spotkanie opłatkowe.

Cztery razy w roku odbywają się również katechezy dla rodziców dzieci, prowadzone przez zaproszonych duszpasterzy rodzin.

W celu wspierania duchowego rozwoju rodziców i dzieci funkcjonuje wideoteka oraz biblioteka zawierająca pozycje o tematyce religijnej.

Praca wychowawczo - dydaktyczna w naszym przedszkolu prowadzona jest zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori. Polega ona przede wszystkim na pracy indywidualnej z dzieckiem w przygotowanym otoczeniu. Całe wyposażenie sali zajęć rozmieszczone jest w następujących kącikach:

  • kącik sensoryczny (zmysłowy),
  • kącik językowy,
  • kącik matematyczny,
  • kącik kosmiczny,
  • kącik religijny,
  • kącik praktycznego dnia,
  • kącik plastyczny,
  • kącik relaksacyjny

Indywidualny charakter pracy przejawia się w swobodnym wyborze miejsca, czasu, a także rodzaju czynności podejmowanych przez samo dziecko. Materiał rozwojowy wprowadzany jest etapami, które dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci. Czas pracy dziecka z materiałem na każdym z etapów trwa zgodnie z indywidualną potrzebą oraz tempem pracy. Czas ten uzależniony jest od każdego dziecka, od jego zainteresowania i skupienia. Dziecko ma możliwość poprosić nauczyciela o pomoc. Nauczyciel daje czas dziecku.

Zgodnie z koncepcją pedagogiczną Marii Montessori najistotniejszymi zasadami pedagogicznymi w naszym przedszkolu są:

  • zasada swobodnego wyboru;
  • zasada porządku;
  • zasada ograniczenia;
  • zasada izolacji trudności i transferu;
  • zasada własnego działania i powtarzania czynności;
  • samokontroli.

Wychowanie wg koncepcji M. Montessori to szczególny rodzaj pomocy udzielonej dziecku w jego samowychowaniu i samokształceniu. Celem jest doprowadzenie wychowanka do osiągnięcia przez niego optimum rozwojowego w indywidualnym i społecznym wymiarze, zgodnie z wychowaniem w duchu wartości chrześcijańskich.

W pracy pedagogicznej zależy nam na stworzeniu takiej atmosfery, w której dzieci czułyby się bezpiecznie. Wyjątkowo ważny wydaje się nam początkowy okres pobytu dziecka w przedszkolu. Wówczas staramy się okazywać mu szczególną uwagę, poświęcamy mu więcej czasu, okazujemy mu naszą akceptację i wyjątkową troskę. Dajemy mu swoją radość, ciepło, otwartość.

Przez cały okres pobytu dziecka w przedszkolu pracujemy nad tym, aby każde czuło się akceptowane. Dzięki codziennym sytuacjom, rozmowom, katechezom, wspólnemu rozwiązywaniu sytuacji trudnych, uczymy dzieci szacunku dla siebie i innych, życzliwości i radości. Zasady ustalane wspólnie w grupie są dużą pomocą w budowaniu relacji i sposobów postępowania. Również wychowanie do odpowiedzialności za własne postępowanie dokonuje się w atmosferze życzliwości i szacunku.

Dziecko każdego dnia ma do czynienia z bardzo wieloma sytuacjami, które sprzyjają rozwojowi jego samodzielności, gdyż cały charakter pracy pedagogicznej z dzieckiem opiera się na nauce przez indywidualne działanie. Staramy się w przygotowanym otoczeniu dostarczyć dziecku materiałów do doświadczeń, obserwacji oraz odkryć.

Samodzielność dla nas to również gotowość do podejmowania inicjatyw oraz umiejętność radzenia sobie z problemami. Codzienność dostarcza wielu okazji, które wykorzystujemy, by zachęcić dzieci do samodzielnego rozwiązywania konfliktów, ucząc nazywania i wyrażania przeżywanych uczuć oraz poszukiwania dróg porozumienia.

Galeria

POCZĄTEK ROKU 2016/17

...

Smutna impreza :(

...

POŻEGNANIE DZIECI ODCHODZĄCYCH DO SZKOŁY

...