Menu Content/Inhalt
Start arrow Spes in Initio arrow Rodzina wobec dziecka

Liczniki

Odwiedziny w sumie 41358
Odwiedziny dziś: 14
Stron dziś: 14

Gościmy

Rodzina wobec dziecka Poleć znajomemu
Autor: Aldona Ziętala   
21.04.2010.
Spis treści
Rodzina wobec dziecka
Emocje
Nie ma kaleki
Życie rodziny
Bibliografia

Wyszukałam w internecie artykuł Alicji Kerner o rodzicach i rodzinie wobec dziecka niepełnosprawnego. Bardzo mi się spodobał, bo może dotyczyć różnych niepełnosprawności dzieci i różnych postaw rodziców, dlatego chciałam się nim z Wami podzielić. Każdy rodzic chce dla swojego dziecka jak najlepszej przyszłości i wiąże z nią pewne plany. Choroba może to wszystko zburzyć lub mocno zdezorganizować. Jako matka dziecka z niepełnosprawnością bardzo identyfikuję się z opisywanymi przez autorkę stanami emocjonalnymi jaki przeżywają rodzice. Wiem też jak bardzo ważna jest postawa zaakceptowanie dziecka takim jakim jest i dokładanie wszelkich starań, aby w życiu czuło się kochane i osiągnęło wszystko co najlepsze (nieależnie od ambicji rodziców).

Zapraszam:

Rodzina wobec dziecka niepełnosprawnego

http://www.logopedia.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=483&Itemid=37#up

 Rodzina jest pierwszym i podstawowym środowiskiem rozwoju dziecka. Daje mu poczucie bezpieczeństwa, wpaja pojęcia dobra i zła, ukazuje wartość jego istnienia w świecie, przekazuje mu radość, której źródłem jest miłość dawana i otrzymywana. Oddziałuje na jego rozwój poprzez dostarczanie mu wzorów i standardów, stwarza warunki wyzwalające różne formy jego aktywności, zaspakaja jego potrzeby oraz stymuluje jego rozwój poznawczy.

Rodzina jest zbiorowością ludzi powiązanych ze sobą więzią małżeństwa, pokrewieństwa, powinowactwa lub adopcji. Stanowi bardzo ważną część społeczeństwa,  jego najmniejszą, a zarazem podstawową komórkę.

Niepełnosprawność to pojęcie, które obejmuje różne ograniczenie funkcjonalne jednostek ludzkich w każdym społeczeństwie, wynikające z uszkodzenia zdolności wykonywania jakiejś czynności w sposób uważany za normalny, typowy dla życia ludzkiego. Ograniczenia te mogą mieć charakter stały lub przejściowy, całkowity lub częściowy, mogą dotyczyć sfery sensorycznej, fizycznej i psychicznej.

Sytuacja rodzin wychowujących niepełnosprawne dzieci jest dalece odmienna od tej, w jakiej funkcjonują rodziny posiadające dzieci pełnosprawne. Niepełnosprawność dziecka powoduje zmiany w warunkach życia rodziny, zmienia istniejące wzory jej funkcjonowania i może stać się przyczyną nasilania się napięć i konfliktów między członkami rodziny.

Posiadanie dziecka niepełnosprawnego stawia rodziców w nowej i niezwykle trudnej sytuacji. Przystosowanie się do niej i opanowanie umiejętności jej optymalnego rozwiązania jest procesem długotrwałym.



 
« poprzedni artykuł